Deployteq

Release notes overview – Q1

In dit overzicht zullen we je door de releases van het eerste kwartaal van 2024 leiden. We hebben al heel wat gave dingen uitgebracht in de eerste drie maanden van dit jaar! Als je een release hebt gemist of het overzicht uit het oog hebt verloren, vind je hier alle nieuwe functies en verbeteringen opgesomd.

Datamodel tables- index

In de datamodel tabellen zie je nu een visuele indicator naast kolommen die geïndexeerd zijn.

Load time logs

We hebben verbeteringen doorgevoerd die vanaf nu zorgen voor snellere laadtijden van webhook-logs en datahook-logs.

Tokenbeheer

Het is niet langer mogelijk om een gebruiker te verwijderen als er nog (webhook)tokens gekoppeld zijn aan het account. Deployteq zal dan een waarschuwing geven. Je kunt eerst de tokens van het account verwijderen en het account daarna verwijderen, of contact opnemen met Support om de tokens over te laten zetten naar een ander account.

ℹ️    Tip: Als je het account waaraan de token is gekoppeld nog steeds wilt blokkeren, wijzig dan het wachtwoord van het account. Dit zal de werking van de webhook niet beïnvloeden.

 

Uit groep verwijderen

In het Klantenmenu (onder CRM) is een nieuwe optie toegevoegd, namelijk de knop: ‘Uit groep verwijderen’.

Dit maakt het mogelijk om een zoekopdracht in je CRM – naast toevoegen aan een groep – ook uit een groep te verwijderen.

Functieverzoeken

Het is fijn om te zien dat er veel gestemd wordt op de lijst met functieverzoeken in de Deployteq Community op het Support Portal.

Eén van de verzoeken die veel stemmen heeft gekregen was om een optie toe te voegen in het Groepenmenu om alle klanten in een groep in één keer te kunnen verwijderen. We zijn verheugd om aan te kondigen dat we deze nieuwe functionaliteit hebben toegevoegd in release 3.11.13!

Gmail en Yahoo scherpen eisen verder aan voor verzenders van e-mail

Zoals je waarschijnlijk weet, moeten marketeers hun verzonden e-mails laten voldoen aan een nieuwe set regels. Zo moeten e-mails voorzien zijn van e-mailauthenticatie die voldoet aan de verscherpte eisen van Gmail en Yahoo. Ook moet er een eenvoudigere manier zijn om je uit te schrijven van de e-mails en komt er een maximaal aantal ‘spam’ e-mails dat je kunt afleveren bij een e-mailadres.

Vanaf release 3.11.14 voert Deployteq aanvullende validatie uit op het e-mailadres van de afzender. Als e-mailauthenticatie met DKIM niet correct is geconfigureerd op jouw domein, geeft Deployteq een foutmelding in de e-mailinstellingen. In dit geval is het belangrijk om informatie toe te voegen aan de DNS van het domein om DKIM-ondertekening mogelijk te maken. Je kunt de benodigde informatie hiervoor vinden in deze handleiding.

 

Facebook Lead ads

Facebook Lead  Ads

Gebruik je Facebook Lead Ads in jouw campagnes? De huidige Facebook API-versie 16 wordt vanaf 6 februari 2024 niet langer ondersteund. Deze versie moet worden geüpgraded naar minimaal versie 18 om een goede functionaliteit te garanderen.

Als je Lead Ads-formulieren gebruikt die onder de pagina’s van een extern bedrijfsaccount vallen, vereist Facebook dat jouw machtigingen opnieuw worden ingesteld.

Om dit makkelijker te maken, hebben we begin februari een wijziging aangebracht in onze database. Als gevolg hiervan moest je de bestaande Facebook-integratie in jouw Deployteq-account opnieuw authentiseren vóór 6 februari.

Deduplicatie op basis van klantoptieveld

Tijdens een datamodel import heb je nu de mogelijkheid om te dedupliceren op basis van een klantoptieveld, naast de bestaande opties (ID, e-mailadres en externe ID). Alleen geïndexeerde klantoptievelden van het type String (alfanumeriek) of Integer (numeriek, geheel getal) zullen hiervoor beschikbaar zijn.

Smarty

Smarty

In Deployteq maken we gebruik van een standaard template-engine (Smarty). Dit stelt ons in staat om inhoud op een toegankelijke manier te personaliseren.

Bovendien hebben we een uitgebreide handleiding over het gebruik van Smarty in Deployteq!

Elke functie in Deployteq voor het maken van sjablonen, e-mails, objecten, pagina’s, sms’jes en mobiele inhoud maakt achter de schermen gebruik van Smarty om ervoor te zorgen dat de juiste inhoud bij de juiste persoon terechtkomt. Om ervoor te zorgen dat we up-to-date zijn qua prestaties en beveiligingsnormen, is het nodig om Smarty periodiek bij te werken naar de nieuwste versie.

In release 3.11.14 hebben we Smarty bijgewerkt naar de meest recente versie.

ℹ️    Note: Hoewel we er alles aan hebben gedaan om ervoor te zorgen dat deze upgrade zo soepel mogelijk verloopt, vragen we je om extra waakzaam te zijn in de periode na deze release voor situaties waarin een e-mail of pagina zich anders gedraagt dan verwacht. Als je twijfels hebt of iets ongebruikelijks opmerkt, laat het ons weten.

Deployteq data packages

Deployteq Data packages

Nieuw in de Deployteq Store zijn de drie Deployteq Data packages. Met de Data packages heb je toegang tot een vernieuwd dataplatform en zet je de eerste stappen in personalisatie en relevantie, waarbij je alleen de componenten gebruikt die je echt nodig hebt. Lees meer in onze blog.

WhatsApp Business

Onze WhatsApp Business integratie is beschikbaar in de Deployteq Store vanaf release 3.11.16.

Deze integratie biedt eindeloze communicatiemogelijkheden. Bereik jouw klanten rechtstreeks op een persoonlijke en efficiënte manier. Met WhatsApp Business kun je moeiteloos chatten, productinformatie delen en zelfs bestellingen afhandelen, allemaal binnen het vertrouwde WhatsApp-platform.

Met deze integratie krijg je het WhatsApp campagne object. Hiermee kun je de juiste klanten binnen campagnes benaderen en berichten verzenden via WhatsApp Business zoals je gewoonlijk zou doen. Voor meer informatie of ondersteuning kun je onze blog raadplegen of contact opnemen met onze technische consultants.

Dynamische buttons

Binnen een WhatsApp template was het al mogelijk om de content van het bericht dynamisch in te vullen. Zo kon bijvoorbeeld een bericht worden aangevuld met klantinformatie. Onderaan elk bericht is het mogelijk om call-to-actions te plaatsen. Dit kan variëren van een websitekoppeling tot een button om een telefoongesprek te starten.

In de WhatsApp-integratie is het ook mogelijk om dynamische buttons te gebruiken. Met deze optie kunnen specifieke klantacties worden uitgevoerd. Een voorbeeld hiervan is het verstrekken van een klant-ID als parameter om de nodige vervolgacties uit te voeren. Zo kan bijvoorbeeld het koppelen aan een ‘Start on Event’-object een campagne binnen Deployteq starten met informatie die specifiek is voor de desbetreffende klant.

‘Switch’-campagneobject

Het ‘Switch’-campagneobject stelt je in staat om klantselecties te splitsen op basis van klantgegevens. Hiervoor kun je klantvelden, klantoptievelden, campagneoptievelden en omgevingsvelden gebruiken.

In het geval van een numerieke waarde was het niet mogelijk om de waarde ‘0’ op te slaan en te gebruiken. Dit is nu mogelijk gemaakt.

Kopieer Analytics-widgets

Eén van de functieverzoeken die meerdere stemmen ontving in de Deployteq Community was om het mogelijk te maken widgets te kopiëren en plakken in het Analytics-menu bij het bouwen van een dashboard.

Dit is nu geïmplementeerd. Je kunt deze nieuwe optie vinden binnen een bestaande widget wanneer je er met de muis overheen beweegt:

Nieuwe naam

Squeezely is hernoemd naar Spotler Activate. Je zult deze naamswijziging ook opmerken in onze Deployteq Store.

Checkpoints

Het is nu mogelijk om informatie over het Checkpoint campagne object op te halen via de Analytics Events API, met behulp van een nieuw toegevoegd eindpunt. Het doel hiervan is om externe inzichten te bieden in campagnes en hoe goed ze presteren, zelfs wanneer de campagne geen transacties verzendt.

De checkpoints kunnen nu via de API worden gebruikt in bijvoorbeeld een extern monitoringsdashboard. Raadpleeg de handleiding voor meer informatie over hoe u de checkpoint-eindpunten kunt gebruiken.

Sync to Group object

In de categorie Klantobjecten binnen een campagne vind je nu het nieuwe object ‘Synchroniseren met Groep’. Met dit object is het efficiënt en eenvoudig om bij elke uitvoering van de campagne de huidige klanten in een groep te vergelijken met de klantenselectie in de campagnestroom, en alle verschillen bij te werken.

Als een klant in de groep niet wordt gevonden in de inkomende selectie, wordt deze uit de groep verwijderd. Als een geselecteerde klant niet wordt gevonden in de groep, wordt deze toegevoegd. Meer uitleg over het gebruik van dit nieuwe object vind je in de handleiding voor klantobjecten.

Dit was het Q1 overzicht! We houden jullie op de hoogte van komende releases en nieuwe functies.